شنبه، 8 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » فرهنگ و هنر »  کاروان شادی جشنواره به محلات اصفهان می‌رود

 کاروان شادی جشنواره به محلات اصفهان می‌رود

کد خبر: 9992

مدیر اجرایی سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان گفت: برنامه‌های محله محور با هدف افزایش شور و نشاط شهروندان به ویژه کودکان و نوجوانان در سطح محلات اصفهان به ویژه محلات کم برخوردار برگزار می‌شود.

 رخدادشهر: میثم بکتاشیان گفت: امسال برای اولین بار کمیته رویدادهای محله محور جشنواره به‌عنوان یکی از رویدادهای جنبی راه‌اندازی شد زیرا رویکرد این دوره از جشنواره و مسئولین شهری اصفهان ازجمله شهردار، معاون فرهنگی شهردار و دبیر جشنواره، برگزاری برنامه‌های جنبی برای محلات و مناطق مختلف شهر اصفهان بخصوص مناطق حاشیه شهر و محلات کم برخوردار در خلال برگزاری جشنواره بوده است.

بکتاشیان اظهار داشت: تاکنون حدود 280 اجرای برنامه در کمیته رویدادهای محله محور پیش‌بینی شده و این برنامه‌ها با هدف افزایش شور و نشاط شهروندان به ویژه کودکان و نوجوانان در سطح محلات برگزار می‌شود. وی با اشاره به برپایی کاروان شادی در سطح شهر بیان کرد: کاروان شادی یکی از برنامه‌هایی است که پیش‌بینی شده و در ایام برگزاری جشنواره این کاروان با قطار شادی، اتوبوس شادی و سایر وسایل نقلیه در سطح معابر و خیابان‌ها تردد داشته و فضای شادی با حضور کودکان و نوجوانان و ابرعروسک‌ها به‌وجود می‌آید.

وی افزود: برگزاری جشن‌های شادی و مسابقات در سطح محلات به ویژه محلات کم برخوردار برنامه‌ریزی شده است که لحظات شاد برای کودکان و نوجوانان رقم بخورد و تبلیغ و تشویقی برای شرکت در برنامه‌های جشنواره باشد.

بکتاشیان در ارتباط با برنامه‌های مدارس گفت: در تعدادی از مدارس منتخب، جشن ویژه با آیتم‌های مختلف ازجمله پخش فیلم کوتاه، مسابقه و نمایش‌های عروسکی برگزار می‌شود تا نشاط افزایی در مدارس صورت گرفته و دانش‌آموزان برای تماشای فیلم‌های جشنواره در سینماها تشویق شوند. وی درخصوص حضور کودکان محلات کم برخوردار در سالن‌های سینما اضافه کرد: هماهنگی لازم برای اعزام گروهی از کودکان مناطق کم برخوردار به سالن‌های سینما و ویژه‌برنامه باغ غدیر انجام شده است تا کودکان بتوانند از برنامه‌های مختص خود در کنار جشنواره استفاده کنند. وی با اشاره به فضاسازی در محلات شهر اصفهان عنوان کرد: فضاسازی و آذین‌بندی محلات با همکاری سازمان زیباسازی و خدمات شهری در دستورکار است و همچنین تن‌پوش‌های عروسکی از شخصیت‌های کارتونی نیز برای ایجاد شور و نشاط کودکان در برنامه‌های مختلف محله محور حضور خواهند داشت.

وی افزود: یادمان‌های جشنواره ازجمله پرچم، بادکنک و سایر نمادها نیز در برنامه‌های مختلف محلات و مناطق بعنوان هدیه و یادبود به کودکان اهدا می‌شود. مدیر اجرایی سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان با اشاره به طرح سینما محله و سینمای سیار در سطح محلات تصریح کرد: در تعدادی از فرهنگسراهای شهرداری و مکان‌هایی که امکان پخش فیلم را دارند، برخی فیلم‌ها و انیمیشن‌های برگزیده دوره‌های قبلی یا فیلم‌های جنبی جشنواره پخش می‌شوند.

بکتاشیان با تاکید بر اینکه توجه به همه کودکان در برگزاری برنامه‌های جنبی جشنواره مدنظر است، گفت: در برگزاری برنامه‌های جنبی جشنواره، در بیمارستان‌های امام حسین، سیدالشهدا و بخش کودکان سایر بیمارستان‌ها، برنامه‌هایی پیش‌بینی شده است تا کودکانی که از حضور در رویدادهای جشنواره محروم هستند، لحظات شادی را به بهانه جشنواره تجربه کنند.

به گزارش اداره ارتباطات سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان، وی افزود: همچنین برای کودکان کار، اوتیسم و کودکان معلول برنامه‌هایی درنظر گرفته شده که کاروان شادی در مراکز این گروه‌ها حضور پیدا کنند یا تمهیداتی اعمال می‌شود تا بتوانند در بعضی از برنامه‌های مناطق یا سالن‌های سینما حضور یابند.

وی در ارتباط با سایر برنامه‌ها در محلات اصفهان عنوان کرد: در چند منطقه بخش پرواز بادبادک‌ها پیش‌بینی شده است که کودکان و نوجوانان بصورت نمادین، بادبادک‌ها دست‌ساز خودشان را به پرواز دربیاورند. همچنین کارگاه‌های آموزشی در موضوعات نقد فیلم و دانش‌افزایی درخصوص مباحث فیلم کودک و نوجوان در برخی محلات برگزار می‌شود.

بکتاشیان خاطرنشان کرد: تقدیر از نوجوانان نخبه در حوزه‌های علمی، قرآنی و سایر مباحث مورد تاکید قرار گرفته است و همچنین اگر خانواده شهدای کودک و نوجوان در محله‌ای حضور داشته باشد، ازاین خانواده‌ها تجلیل به عمل می‌آید.

انتهای پیام/

دسته بندی: فرهنگ و هنر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید